Starzinger

När jag var liten brukade jag, Fia och min bror Daniel leka Starzinger. För er som är födda från -90 och uppåt så var Starzinger en japansk tecknad serie som i princip alla kids tittade på. Vi tog det ett steg längre och försökte göra en realityshow med karaktärerna Prinsessan Aurora (som Fia självklart fick vara), Cogo (Daniel tog hans roll) och slutligen fick jag vara tjockisen Hakka (ska tilläggas att jag var lite knubbig som skitunge, men jag hatade verkligen att alltid behöva vara loosern Hakka). När Daniel inte var med kunde jag istället vara Cogo och det var lycka på den tiden ska jag säga!! Det dumma med Cogo var dock att han hade ett slags diadem på huvudet som gjorde att han var sårbar för prinsessan Auroras krafter. Så när Fia inte tyckte jag var snäll nog, eller bara var allmänt jobbig, använde hon sina "krafter" på mig. Jag blev då tvungen att lägga mig ner på backen och skrika av smärta, precis som Cogo gjorde.
Så gick det till när man lekte på 80talet mina damer och herrar!! Det var bättre förr!!


Kommentarer
Postat av: Fia

hahaha ja det var tider det!!! Men var inte Daniel yorka, den svarthåriga killen?? Kul klipp, kan det vara "Kul i Kiruna " man hör???? :))

2009-03-13 @ 20:57:23
URL: http://baziqfemine.blogg.se/
Postat av: Deson

Jag tycker också att det finns vissa luckor här; var är Yorgo (eller vad han nu heter)?! Vem var egentligen den fjärde karaktären?

2009-03-18 @ 16:55:22
URL: http://overkligheten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0