Bingsjö!

Nu sitter jag och lyssnar på Joni Mitchell och hennes fantastiska texter på spotify, hon lyckas verkligen rama in mycket på liten yta och ändå få det att låta naturligt.

I veckan var jag i Bingsjö med Nils-Petter och det var så fantastiskt roligt. Innan avresan var jag ärligt talat skitnervös (för fusiontrummisar kanske inte är så uppskattade på en folkmusikfestival tänkte jag) men det var bland det roligaste jag gjort på mycket länge. Om man gillar öppna och intensiva jam är Bingsjö the place to be helt enkelt, och vi höll på bra länge på nätterna och överallt på campingen hörde man något sällskap jamma vart man än gick.
Något av det finaste jag såg var när det var folkdans i ett tält där alla människor i alla åldrar samlades, och när man såg hur den svenska folkmusiktraditionen förs vidare till dom yngre generationerna blev man nästan lite tårögd.
Nästa sommar så vet jag var jag kommer befinna mig igen!!

I helgen hade vi återträff med gamla lumpengänget från AMK. Vi blev ett gäng som käkade, drack öl och pratade gamla minnen. Och även fast man inte träffat vissa på nästan 7 år så var det som att vi tog vid där vi slutade senast.

Nu har jag några riktigt roliga veckor framför mig som jag sett framemot länge. Nu på torsdag är det Sthml Jazz med Mike Stern och mitt favoritkomp Dave Weckl och Tom Kennedy. FAAAAN VA KUL DET SKA BLI!!! Som en pojke på julafton!!
Fortsatt glad sommar på er!

Kommentarer
Postat av: alexalvabengan

du har bäst blogg;)

2009-07-15 @ 11:50:06
URL: http://alexalvabengan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0