Quick Trip

Jag gillar att skriva musik, eller försöka göra det åtminstone. Har väldigt svårt att skriva musik utifrån en bestämd mall, typ som "nu ska jag skriva en bra poplåt" mall utan jag brukar alltid utgå ifrån en känsla jag har. På det sättet är jag nog väldigt emotionell, det jag får ut när jag skriver musik är verkligen ärligt, nånting jag menar fullt ut.
Att skriva musik har hjälpt mig att klara skitsvåra peridoder och även hjälpt mig att hylla dom perioder då jag mått fantastiskt bra. Och det mest fascinerande med låtskriveri, iallafall för mig, är att när jag väl hittat en känsla jag vill förmedla så är det precis som om musiken bara rinner igenom mig. Den bara finns där, har alltid funnits där och väntar bara på att jag skulle hitta den. Det är en het otrolig känsla, att känna att man skapar något utifrån sig själv. Det är helt omöjligt att beskriva i ord som ni säkert förstår.

Den låt som jag känner mest för av alla jag skrivit är nog denna:


Processen med denna låt var precis som jag beskrev tidigare. Allt bara fanns där, och allting bara rann ut mig som vatten. Inte för att detta är någon grammyvinnarlåt på något sätt så är jag ändå otroligt stolt över den här låten. Den betyder fruktansvärt mycket för mig.

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så har jag vissa mål med mitt trumspel för detta år och framöver, och ett av dom målen är att hitta samma känsla som jag får när jag skriver musik, när jag sitter vid trumsetet. Att känna att man skapar någonting för stunden, även om det är världens enklaste poplåt eller vadsomhelst. Det jag börjat inse är att det är just det som dom allra största musikerna har fattat. Det är därför tror jag som man ibland inte kan sätta fingret på varför man tycker om någon viss artist eller musiker så mycket. Det är ett uttryck, ett uttryck som går rakt igenom hjärtat som får en att tappa andan. Det är något väldigt vackert i att se en människa blotta sig konstnärligt tycker jag, oavsett konstform!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0