2009

Äntligen så är det nytt år! Måste erkänna att jag hade lite ångest inför jul och nyår detta år men nu är det över och jag kan blicka framåt. Jag har så mycket saker jag vill göra och klara av detta år så jag vet knappt vad jag ska börja.
Ett av mina stora mål är att bli klar med min skiva, som varit en "work in progress" i snart 2 år nu. Jag har skrivit så mycket låtar som jag vill stänga dörren till, låtar som inte känns aktuella längre. Risken är ju att man börjar tycka illa om dom och inte gör färdigt dom, och det känns lite onödigt.

Sedan har jag en massa massa mål med mitt eget trumspel som kommer ta mycket av min tid. Jag har börjat inse vissa saker i mitt eget spel som jag inte hade en susning om i somras, och det var verkligen en käftsmäll när jag insåg det. Har så otroligt mycket att tacka för min kollega och vän Robban på jobbet som hjälper mig med att bli en bättre musiker och människa.

Jag vill även träffa min familj oftare detta år, utan dom så hade jag inte varit där jag är idag. Dom har alltid ställt upp för mig, i vått och torrt, i medgång och motgång utan att kräva någonting tillbaka. Finns nog inget bättre än ens egen familj.

Jullov en vecka till, har som vanligt tusen saker jag vill hinna med innan jobbet drar igång så jag ska iväg strax till övningsrummet och försöka bli lite klokare. Får se om det händer något revolutionerande idag.

Dagens YouTube klipp blir en version av klassikern "All the things you are" med Keith Jarrett, Gary Peacock och Jack DeJohnette. Gud vad dom spelar på detta klipp!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0