Nebula

Idag var jag på mitt fjärde Yogapass mina damer och herrar!! Ni börjar väl märka nu att jag har börjat ett nytt och hälsosammare liv. Jag var dessutom på gymmet i förrgår och finslipade min beach 2009 figur. Hörde jag nån applådera?! Måste passa på och ge cred åt min kompis Ruth som bloggar om sin träning varje dag. Blir alltid sporrad när jag läser om hennes träningspass, shit vilken järnvilja!! Så om du läser detta Ruth, TACK för inspirationen!!

Det finns tydligen en position inom Yoga som kort och gott kallas "Kungen" (klockrent namn för övrigt). Man ska i princip stå upp och ner och balansera med huvudet och händerna, OCH dessutom andas!!!
Det är nånting med att stå upp och ner som jag inte fixar, en spärr som jag försöker bli av med. Jag är skiträdd för att bryta nacken då jag såg en grotesk video på Youtube (jag sökte på "funny accidents" för att se något roligt men fick istället se ett klipp på en kille som förmodligen bröt nacken efter ett brutalt fall) och jag kände hela tiden när jag försökte göra "kungen" att jag lätt skulle kunna bryta nacken om jag ramlade framåt. USCH!!!

Jag har även döpt min nya låt!! Den ska heta "Nebula". Jag har en stor fascination för rymden och universum (vem har inte det?!) och jag såg några fantastiska bilder på nätet. En Nebulosa är ljusår stora gas/stoftmoln som förekommer i galaxer. Vilket otroligt vackert universum vi lever i! Det är svårt att tro det, men vi är faktiskt en del av det (en väldigt liten del iofs). Kolla på videon och dröm er bort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0