Förkylning

I söndags var jag på Mike Stern med Dave Weckl på fasching. Det var som väntat oerhört bra och det är alltid en fröjd att se Dave spela. Naturligt, avspänt, dynamiskt och unikt trumspel.

Men mitt under konserten hände något i kroppen, jag blev helt däckad och trodde först det var något jag hade ätit men insåg efter ett tag att det var något annat. Vägen från fasching till bilen var en ren plåga, det var så fasansfullt kallt, vilket berodde på den kommande feber jag skulle få.
Väl hemma så proppade jag i mig ipren och drack vatten i mängder och somnade ganska fort. Vaknade dock efter några timmar med ordentlig feberfrossa och öm kropp. Hela måndagen tillbringades i sängen och i soffan med vatten och te och idag känner jag mig mycket bättre.

Men något skitskumt händer när jag lyssnar på musik. Allting känns mycket långsammare än vad det är och det sjukt frustrerande, speciellt när jag försökte öva en stund ikväll. Det var bara att glömma, kroppen är inte redo för det ännu så jag ska inta sängliggande position nu och hoppas på en bättre dag imorgon.

Ska försöka somna in med denna underbara låt i sinnet. Hon är ju helt sjukt bra!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0