Humpty Dumpty

Sushi är ju fantastiskt gott har jag upptäckt, och wasabin är väldigt god (om man tar det i en liten och lagom dos). Och dessutom börjar jag fatta grejen med att äta med pinnar, brukar ju annars bara banka på saker med dom. Tänk att man kan göra så mycket olika saker med ett par träpinnar, helt otroligt! ;-)

Har hittat två fantastiska sajter för att kunna förena nytta med nöje! Den första testar dig hur snabb du är på att spela trummor. Det gäller att trycka på A & L så fort du bara kan i en minut, jag fick senast en total score på 1094, kan ni slå det?!
http://www.addictinggames.com/worldsfastestdrummerthegame.html

Den andra sajten är för att träna upp förmågan att höra skillnad på olika typer av ackord, t.ex Dur, Moll, Maj, Dim och så vidare. Väldigt nyttigt program må jag säga!!
http://www.zebrakeys.com/resources/musictools/chordeartrainer/

Och jag är just nu inne i en chick corea period, hittade en video på Youtube med hans klassiker "Humpty Dumpty" med Steve Gadd, Eddie Gomez och Bob Berg. Hans sätt att kompa bakom solisterna är så otroligt smakfullt och uppbackande, snacka om en lyhörd musiker!
Lyssna, se och njut!

Kommentarer
Postat av: Roland Chantre

Äsch! 875, inte mycket att komma med. Men det var ju bara första försöket. Tror förresten inte att jag kommer att försöka igen. Addicting, my ass!

2009-02-12 @ 23:51:56
Postat av: Roland Chantre

Bra tips med Zebrakeyes. Om jag får tid och ro så kanske t.o.m. jag kan lära mig en gnutta musikteori. Fan trot!

2009-02-12 @ 23:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0