Nostalgi

Strax efter nyår gjorde jag en sak som jag skjutit upp i nästan 6år. Överföra gamla VHSband till datorn!! Blev ju självklart tvungen att sålla rejält bland alla band och det som hamnade högst upp på listan var allt material från lumpen. Jag skrattade gott åt allt material jag såg, kan sakna den tiden enormt ibland. Alla som gjort lumpen förstår vilken tät och speciell gemenskap man får med varandra, och man lär känna varandra på ett sätt som man nog inte kan göra någon annanstans.

Och nånting jag kan sakna speciellt mycket är slagverksgänget. Vi var utan tvivel de som övade mest av alla och satte den högsta ribban. Vi införde till och med en "goof-kassa" och fick böta (med riktiga pengar) ifall vi gjorde nått fel, typ som att lyfta trumstocken på fel ställe, eller det värsta av allt, att tappa den!!!
Det vi övade mest på av allt var den sk. "trumsaluten". Ett solonummer där tanken är att, kort och gott sagt, imponera på varenda jävel som ser oss. Allt från stockryck, kast med stock, backstick m.m. finns med och det tog länge innan allt satte sig på plats. Videon här är ifrån Norge på deras Military Tattoo 2002.
Det här är jävligt bra, det måste jag faktiskt ärligt erkänna!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0